Oferim mai jos răspunsuri la cele mai des întâlnite întrebări în practică privind acordarea tichetelor de masă către salariați, care acoperă aspecte privind: reglementarea legală a acestora, condițiile în care pot fi acordate tichetele de masă, valoarea tichetelor de masă conform legislației în vigoare, criteriile de acordare către salariați și multe altele.
Răspunsurile sunt oferite de avocați cu experiență, specialiști în legislația muncii.
Procedura și condițiile de acordare a tichetelor de masă către salariați sunt reglementate în legislația românească prin Legea 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare și normele metodologice de aplicare a acesteia. In conformitate cu Legea 165/2018, tichetele de masă sunt bilete de valoare acordate angajaților, lunar, ca alocație individuală de hrană. Ele pot fi utilizate numai pentru achitarea mesei sau pentru achiziționarea de produse alimentare.
Tichetele de masă pot fi acordate numai pe suport electronic (sub forma unui card de cumpărături).
Tichetele de masă pe suport electronic pot fi utilizate ȋn unități de alimentație publică, magazine alimentare, cantine-restaurant, bufete sau orice alte tipuri de unități care comercializează produse alimentare, cu care unitățile emitente au contract pentru prestarea serviciilor respective.
Legea nu obligă o societate la acordarea de tichete de masă salariaților. Angajatorul are libertatea de a decide dacă acordă tichete de masă şi sub ce formă, eventual ȋn urma consultării cu salariații. Consultarea cu salariații se poate face prin organizațiile sindicale legal constituite sau prin reprezentanții salariaților, în situația în care nu există o organizație sindicală constituită la nivelul acestora.
Ai deja acces premium? Intră în cont