Arhivarea copiei contractului de muncă la locul activității salariatului – o cerință legală

Arhivarea copiei contractului de muncă

În peisajul legislativ al României, angajatorii se confruntă cu o serie de obligații legale menite să asigure transparența și corectitudinea relațiilor de muncă. Una dintre aceste cerințe, destul de clar stipulată în Codul muncii, dar adesea ignorată sau neglijată de angajatori, este arhivarea copiei contractului de muncă la locul unde salariații își desfășoară activitatea.

Această prevedere, stipulată clar de articolul 16 (4) din Codul muncii, vine la pachet și cu o amendă destul de mare, atunci când nu este respectată. Explicăm mai departe care este aceasta și ce obligații revin angajatorilor în ce privește arhivarea contractului de muncă la locul desfășurării activității salariatului.

Potrivit legislației actuale, angajatorul este obligat să asigure la locul de muncă, definit ca fiind spațiul în care salariatul își desfășoară activitatea, o copie a contractului individual de muncă.

Aceasta poate fi păstrată pe suport hârtie sau electronic, cu condiția respectării prevederilor privind confidențialitatea datelor cu caracter personal. Această obligație se aplică indiferent de locația unde activitatea este prestată: sediul principal, sucursale, reprezentanțe, agenții sau alte puncte de lucru ale angajatorului.

Articolul integral este accesibil doar membrilor cu acces Premium

Contribuie la susținerea IQ-ului resurselor umane în organizația ta și fii cu un pas înainte! Beneficiezi de acces non-stop la toate resursele și expertiza profesioniștilor în gestionarea resurselor umane.

Ai deja acces premium? Intră în cont

Resurse similare:

Mai multe despre:

Share:

Înscrie-te la newsletterul nostru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *