Home » Aspecte importante despre telemuncă – răspunsuri la întrebări frecvente
În acest articol oferim explicații despre telemuncă și ce modificări legislative au intervenit în ultima perioadă care au reglementat acest concept.
De asemenea, oferim răspunsuri la cele mai importante întrebări despre telemuncă, precum:
Conform prevederilor legislative în materie, telemunca este definită ca „forma de organizare a muncii prin care salariatul, în mod regulat si voluntar, își îndeplinește atribuțiile specifice funcției, ocupației sau meseriei pe care o deține, în alt loc decât locul de muncă organizat de angajator, folosind tehnologia informației și a comunicațiilor”.
Așadar, aceasta presupune munca la distanță, în orice locație aleasă de către angajat (dar convenită de comun acord), cu respectarea normelor și condițiilor stabilite de comun acord cu angajatorul.
Telemunca presupune acordul ambelor părți, angajator și angajat, iar conform legislației în vigoare situația de telemuncă trebuie specificată în contractul individual de muncă și înregistrată în Registrul de Evidență a Salariaților (REVISAL).
Telemunca poate fi practicată oricând această activitate este agreată între cele două părți (angajatorul și telesalariatul).
Citește mai multe despre: Contractele de telemuncă – ce prevederi legale trebuie să includă?
În baza OUG nr. 36/2021, s-a stabilit faptul că telesalariatul nu mai este obligat să declare locația din care își desfășoară activitatea. Astfel, contractul de muncă nu va mai trebui să prevadă acest aspect, iar angajații nu mai au nevoie de aprobarea angajatorului pentru schimbarea locației din care lucrează.
Angajatul poate desfășura telemunca oriude, atât timp cât nu modifică “condițiile de securitate și sănătate în muncă de la locurile în care desfășoară activitatea de telemuncă“.
Ai deja acces premium? Intră în cont