Home » Detașare versus delegare – care sunt deosebirile în practică?
În acest articol comparăm conceptul de detașare versus delegare și explicăm care sunt deosebirile dintre cele două instituții așa cum sunt ele reglementate de legislația muncii în vigoare. Scopul este de a clarifica în ce situații le putem utiliza și ce condiții este necesar a fi îndeplinite când ne aflăm în fiecare dintre cele două situații în practică.
Detașarea și delegarea sunt două moduri asemănătoare şi diferite totodată, prin care locul muncii, așa cum este specificat în contractul individual de muncă, poate fi modificat.
Această modificare se realizează de către angajator, în mod unilateral, și doar în conformitate cu art. 42 alin.1 din Codul Muncii. Pe întreaga perioadă, indiferent că vorbim de detașare sau delegare, salariatul își păstrează aceeași funcție precum și aceleaşi drepturi care se regăsesc în contractul de muncă.
Întotdeauna o astfel de modificare va avea un caracter temporar şi în nici un caz nu va fi pentru perioadă nedeterminată. Chiar dacă ambele noțiuni prezintă unele asemănări, există însă deosebiri substanțiale pe care cu toții trebuie să le cunoaștem. Acest lucru ne ajută să aplicăm cele două concepte cât mai bine în practică.
Pentru a putea face diferența între detașare și delegare, este foarte important să știm cu exactitate ce înseamnă fiecare în parte. Prin urmare, vom discuta în continuare mai detaliat despre ambele noțiuni.
Ai deja acces premium? Intră în cont