Home » Detașări pe teritoriul UE: ce regim de sărbători legale trebuie să urmăm?
Am primit recent următoarea întrebare din partea abonaților noștri: “Firma noastră urmează să aibă salariați detașați pe teritoriul unui stat membru al UE (Cehia) pentru o perioadă de aproximativ un an. Angajații noștri ar dori să înțeleagă ce prevede legislația în vigoare cu privire la regimul de sărbători legale aplicabil în cazul lor.
Mai exact, în perioada cât sunt detașati în Cehia, angajaților noștri li se aplică regimul de sărbători legale din statul respectiv, ori vor trebui să respecte în continuare regimul din România? La nivelul societății noastre nu există nicio politică de detașare ori regulament care să stabilească acest aspect.”
Astfel, descriem mai jos care ar trebui să fie regulile de urmat în această situație, conform legislației în vigoare:
Înțelegem că situația descrisă este o situație de detașare transfrontalieră a unor angajați români pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene. Prin urmare, în acest caz, sunt aplicabile prevederile Legii nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale.
Ai deja acces premium? Intră în cont