Înregistrarea contractelor de chirie – procedură și termene

înregistrarea contractelor de chirie

Într-o lume economică în schimbare, impozitele și modul în care sunt aplicate de autorități trebuie să țină și ele pasul cu modificările. Impozitarea veniturilor din chirii și procedurile de înregistrare a contractelor de chirie  în special au văzut și ele modificări în 2023.

Dacă ești proprietar de spațiu închiriat sau te gândești să inchiriezi curând un imobil, trebuie să știi că, pentru persoanele fizice, înregistrarea contractelor de chirie este o procedură obligatorie cu ANAF începând din acest an.

Mai exact, începând cu 1 ianuarie 2023, oricât de mici sau de mari ar fi veniturile pe care le obții din închirierea unui spațiu proprietate personală, contractul de chirie trebuie înregistrat la ANAF. Dacă această procedură a fost opțională, preț de câțiva ani, începând cu 2023 Fiscul nu te mai iartă – înregistrarea se face obligatoriu, printr-o procedură stabilită prin lege.

Înregistrarea contractelor de chirie: de ce și cum?

Regulile jocului s-au schimbat, și asta nu numai din perspectiva impozitării veniturilor, ci și din cea a înregistrării contractelor de închiriere. Ordonanța Guvernului nr. 16/2022 ne oferă claritate în acest sens: începând cu 1 ianuarie 2023, toate contractele de închiriere pe termen lung trebuie înregistrate la Fisc (nu se aplică și închirierilor în scop turistic sau contractelor de arendă).

Articolul integral este accesibil doar membrilor cu acces Premium

Contribuie la susținerea IQ-ului resurselor umane în organizația ta și fii cu un pas înainte! Beneficiezi de acces non-stop la toate resursele și expertiza profesioniștilor în gestionarea resurselor umane.

Ai deja acces premium? Intră în cont

Resurse similare:

Mai multe despre:

Share:

Înscrie-te la newsletterul nostru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *