Obligații fiscale pentru un salariat detașat din SUA – explicații complete

salariat detașat din SUA

Explicăm în acest articol care sunt obligațiile în ce privește declararea și plata de contribuții pentru un salariat detașat din SUA să presteze activități la sediul unui angajator român.

Mai concret, avem situația unui angajator de pe teritoriul SUA care decide să detașeze unul dintre angajați în România, pentru o perioadă de 2 ani. În perioada detașării sale, angajatul va desfășura activități la sediul unui angajator din România, în beneficiul acestuia din urmă. Cele două societăți pot fi din același grup de firme ori pot fi total independente, acest aspect neavând un impact asupra impozitării salariului persoanei detașate.

În plus, pe tot parcursul perioadei de detașare contractul de muncă al salariatului cu angajatorul din SUA va rămâne activ, iar persoana detașată va continua să fie plătită de către angajatorul său din SUA.

Vom explica mai întâi obligațiile fiscale din perspectiva impozitului pe venit și în ce context se datorează acesta în România, după care vom explica obligațiile în ce privește declararea și plata contribuțiilor sociale obligatorii în contextul specific al acestei detașări.

Impozit pe venit pentru salariat detașat din SUA – în ce condiții se datorează?

Conform prevederilor Codului Fiscal din România, persoanele fizice străine care desfășoară activități salariale pe teritoriul României sunt impozitate aici pe veniturile salariale începând cu prima zi de activitate. Această obligație se aplică indiferent de situația privind rezidența fiscală (adică indiferent dacă persoana devine rezidentă fiscal în România sau dacă rămâne nerezidentă fiscal). Cota de impozit pe venit datorat în România pentru venitul salarial este de 10%.

Cui revine dreptul de impozitare, conform Convenției pentru Evitarea Dublei Impuneri încheiate între România și SUA

În contextul în care, atât România cât și Statele Unite își exercită dreptul de impozitare a salariului persoanei detașate, este necesară analizarea prevederilor Convenției pentru Evitarea Dublei Impuneri semnată între România și SUA (pe scurt CEDI) pentru a stabili cine are dreptul la impozitare în contextul analizat.

Astfel, în temeiul prevederilor aplicabile din Convenția pentru Evitarea Dublei Impuneri semnată între România și SUA (pe scurt CEDI), venitul salarial primit din SUA de către o persoană fizică rezidentă fiscal în SUA pentru activități desfășurate pe teritoriul României ar trebui să rămână supus impozitului pe venit doar în SUA, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

obligații fiscale salariat detașat din SUA

Articolul integral este accesibil doar membrilor cu acces Premium

Contribuie la susținerea IQ-ului resurselor umane în organizația ta și fii cu un pas înainte! Beneficiezi de acces non-stop la toate resursele și expertiza profesioniștilor în gestionarea resurselor umane.

Ai deja acces premium? Intră în cont

Resurse similare:

Mai multe despre:

Share:

Înscrie-te la newsletterul nostru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *