Soluții privind limitarea concurenței neloiale din partea angajaților

limitarea concurenței neloiale pentru salariați

Ni s-a adresat zilele trecute o întrebare cu privire la soluțiile disponibile, din perspectivă juridică, privind limitarea concurenței neloiale din partea angajaților. Mai exact, ce putem face să limităm situațiile în care un angajat ar putea alege să presteze aceleași servicii pe care angajatorul le furnizează clienților din piață. Uneori chiar facând concurență la prețuri și ofertând aceiași clienți pentru care lucrează ca angajat.

De principiu, din punct de vedere juridic, există două pârghii principale de care ne putem folosi în relația cu angajații pentru a limita comportamentul de concurență neloială din partea acestora.

Detaliem și explicăm mai jos cum funcționează și cum sunt reglementate fiecare dintre acestea în legislația românească aplicabilă.

1. Clauza de confidențialitate

Ca regulă de bază, clauza de confidențialitate are efectivitate pe durata de valabilitate a contractului individual de muncă. Cu toate acestea, cu privire la durata de timp în care trebuie respectată această clauză de confidenţialitate după terminarea contractului, Codul Muncii nu prevede un termen limită, aşa cum este prevăzut clar în cazul clauzei de neconcurenţă (detalii mai jos).

Articolul integral este accesibil doar membrilor cu acces Premium

Contribuie la susținerea IQ-ului resurselor umane în organizația ta și fii cu un pas înainte! Beneficiezi de acces non-stop la toate resursele și expertiza profesioniștilor în gestionarea resurselor umane.

Ai deja acces premium? Intră în cont

Mai multe despre:

Share:

Înscrie-te la newsletterul nostru