Contractele de telemuncă sunt acorduri legale între angajatori și angajați care reglementează condițiile și termenii în care se desfășoară munca în regim de telemuncă. Adică munca efectuată la distanță, în afara sediului angajatorului.
În afară de clauzele de bază pe care trebuie să le conțină orice contract de muncă (precum identificarea părților, durata contractului și altele), aceste contracte ar trebui să cuprindă și alte prevederi legale importante.
Mai precis, potrivit articolului 5, alineatul (2) al Legii 81/2018 referitoare la reglementarea activității de telemuncă, contractul individual de muncă în cadrul telemuncii trebuie să includă, pe lângă informațiile menționate în articolul 17, alineatul (3) al Codului muncii, și alte clauze specifice.
Așadar, detaliem mai jos care sunt aceste prevederi specifice care, dacă nu sunt incluse în contractele de telemuncă, pot genera sancțiuni din partea autorităților.
Următoarele prevederi trebuie avute în vedere de orice angajator:
Ai deja acces premium? Intră în cont